Haarwerken

Haar en haardracht vormen een belangrijk deel van ons uiterlijk. Het ontbreken van hoofdhaar kan daarom een probleem, in sommige gevallen zelfs een ernstige handicap zijn. Het kan het zelfvertrouwen schaden en derhalve tot depressiviteit leiden. Kortom, haarproblemen kunnen een aanzienlijke impact hebben op iemands persoonlijkheid. Haarproblemen komen veel vaker voor dan u denkt. De oorzaken hiervan lopen zeer uiteen. Hierbij kan gedacht worden aan ziekte en/of medicijngebruik, erfelijke aanleg, hormonale afwijkingen en psychische problemen waarbij in het bijzonder: stress. Op het gebied van haarmedicatie zijn vele toepassingen denkbaar. De drempelvrees, zoals vaak aanwezig, om een haartechnisch bedrijf binnen te stappen, blijkt daarom achteraf veelal ten onrechte. De keuze om een haarwerk (pruik) of een haarstuk te gaan dragen, is een moeilijke stap. Wij hebben een jarenlange ervaring op het gebied van haarwerken en hoofdhuidproblematiek.

INTAKEGESPREK

Het eerste gesprek is een vrijblijvend, persoonlijk gesprek om u te informeren over:

Een afspraak kan in overleg met u vaak al binnen 5 werkdagen gemaakt worden. Er wordt samen met u gekeken naar de haarsoort en het model dat het beste bij uw wensen en gezichtsvorm past. De juiste kleur wordt uitgezocht en uw hoofdmaat wordt opgemeten om zo de juiste maat haarwerk te kunnen leveren. De leveranciers van haarwerken kunnen diverse maten leveren. Het is mogelijk dat wij het haarwerk zelf op maat maken. Lorny Wanders Haarmode heeft in de loop van jaren een goede relatie opgebouwd met haarwerkateliers. Wanneer u een haarwerk op korte termijn nodig heeft en voor kortere periode (bij haarverlies als gevolg van chemotherapie en/of bestraling) is een confectie-haarwerk een goed alternatief. Het haarwerk wordt op het hoofd op maat geknipt en gevormd.

Bij confectiehaarwerk is in de regel de levertijd per direct of binnen 2 werkdagen, bij maatwerk is de levertijd ongeveer 12 weken.


RESERVEREN

Als u nog niet zeker weet of u een haarwerk nodig heeft of niet weet wanneer bieden wij u de mogelijkheid tot reserveren. Dit houdt in dat alles uitgezocht is zoals het model en de juiste haarkleur en dat u het haarwerk gepast heeft. Het uitgekozen haarwerk blijft in onze salon op voorraad tot het moment dat u het nodig mocht hebben. Reserveren is kosteloos totdat het haarwerk op maat is gemaakt.

INSTRUCTIES & ONDERHOUD

Uw haarwerker leert u hoe u uw haarwerk moet opzetten en waar u op moet letten dat de kwaliteit behouden blijft. Tegenwoordig hoeft u zich weinig zorgen te maken dat de pruik afvalt, zeker bij een pruik op maat. Maar mocht u toch meer zekerheid willen, dan zijn er manieren om een haarwerk extra te bevestigen. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van klemmetjes en of dubbelzijdige tape. Tevens krijgt u instructie hoe om te gaan met haarwerk om slijtage tegen te gaan. Lorny Wanders Haarmode biedt u de service één keer per 3 maanden, gedurende het eerste jaar, om uw pruik kosteloos te laten restylen zodat de glans en structuur weer zo goed als nieuw is.

RESERVE-HAARWERK

Een reserve haarwerk is handig in geval van nood zoals bij reparatiewerkzaam-heden of onherstelbare beschadiging van uw haarwerk. De (meeste) zorgverzekeraars vergoeden een reserve-haarwerk 1x in de 3 jaar en dan (vaak) bij blijvende kaalheid. Het is aan te raden 1x per jaar een nieuw haarwerk te bestellen. Uw ‘oude haarwerk’ kan dan (soms) na repair-werkzaamheden dienen als reserve-haarwerk. Informeer bij uw zorgverzekeraar wat de mogelijkheden voor u zijn.

GARANTIE OP HAARWERKEN

VERGOEDINGEN

Lorny Wanders Haarmode is aangesloten bij álle zorgverzekeraars. Op basis van verwijzing van huisarts, dermatoloog of oncoloog is er een mogelijkheid de standaardvergoeding aan te vragen bij uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw verzekering is het mogelijk dat u een hoger bedrag vergoedt krijgt. Wij kunnen dit ter plekke voor u opzoeken.

WASBEHANDELING VAN EEN SYNTHETISCH HAARWERK

OPMERKINGEN

VOORBEREIDING OP HAARUITVAL

GROEI VAN NIEUW HAAR

Als uw haar weer aangroeit tijdens of na de behandeling, kan het u haarwerk gewoon blijven dragen. Dit heeft geen negatieve gevolgen voor uw eigen haar. Uw hoofdhuid wordt wel warmer, maar een haarwerk ventileert. Daardoor wordt uw nieuwe echte haar niet ‘verstikt’. Het ‘nieuwe’ haar kan anders zijn dan voorheen. Soms heeft het een andere kleur, is het dikker geworden, of is het krullend i.p.v. steil. Gewoonlijk trekken dergelijke veranderingen bij, maar dat is niet altijd zeker. Wel staat vast dat uw haar en hoofdhuid nog voor langere periode, ongeveer ¾ jaar, kwetsbaar kan zijn. Wanneer u een behandeling met haarverf of permanent overweegt, is het raadzaam om met onze specialisten te overleggen. Onze specialisten zien aan de structuur van uw haar of dit mogelijk is. In onze salon zijn medewerkers gespecialiseerd in haarbehandeling na ziekte.

WENKBRAUWEN/WIMPERS

Wenkbrauwen zijn erg belangrijk voor het ‘totale’ gezicht. Als uw wenkbrauwen dun of uitgevallen zijn, dan kunt u ze met een wenkbrauwpotlood of poeder bijwerken. Ons advies is om hier meteen mee aan de slag te gaan zodat u er handigheid in heeft voordat uw wenkbrauwen dun zijn of uitgevallen. Wij kunnen u leren hoe u dit het beste kan doen.

KLACHTEN OVER ONZE DIENSTVERLENING OF PRODUCTEN

Tijdens álle afspraken is er altijd de mogelijkheid om eventuele klachten te bespreken. Ondanks het feit dat wij uitgebreid met u de mogelijkheden en eventuele beperkingen van de verstrekking hebben besproken, kan het toch zo zijn dat de verstrekking niet voldoet aan de eisen die van een dergelijke verstrekking mag worden verwacht. In onze kapsalon ligt, voor u, de brochure klachtenprocedure klaar. Uiteraard krijgt u ook altijd een klachtenformulier mee. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen verzoeken wij u bijgesloten klachtenformulier in te vullen en dit naar ons te sturen t.a.v.

Lorny Wanders Haarmode
Spoorstraat 6
6942EC Didam

Daarnaast kunt u ook contact opnemen met Christien, eigenaresse van de kapsalon om uw klacht te melden. Binnen 5 dagen ontvangt u een bevestiging van uw klacht. Het spreekt voor zich dat Lorny Wanders Haarmode er alles aan doet om samen met u de juiste oplossing te vinden. Wanneer er geen passende oplossing gevonden wordt, dan kan het klachtenformulier, op uw verzoek, als klacht worden voorgelegd bij de onafhankelijke klachtencommissie van de betreffende branche ANKO (Koninklijke Algemene Nederlandse Kappers Organisatie)

Wij zijn lid van de ANKO werken volgens de Algemene Voorwaarden Uiterlijke Verzorging en zijn aangesloten bij de Geschillencommissie.
consumentenbond

Wij zijn erkend door alle particuliere ziektekostenverzekeringen, ziekenfondsen en medische instellingen. Het vertrouwen dat zij in ons stellen is voor ú een garantie voor goed vakmanschap, kwaliteit en service.
Wilt u meer weten neem dan gerust contact met ons op, waarna wij een afspraak kunnen maken in onze salon ( waar met de privacy uiteraard rekening gehouden wordt ), of bij u thuis of in het ziekenhuis.
Een afspraak kan in overleg met u vaak al binnen 2 werkdagen gemaakt worden

Downloads


Wilt u geheel vrijblijvend meer informatie? neem dan gerust contact met ons op?

Of vul ons Informatieformulier in, indien gewenst nemen wij contact met u op.